måndag 27 december 2010

.... vilka är ni....

...som följer min blogg? Jag blir såååå nyfiken. Är ni kanske andra seglare, med egna bloggar? För ni är ju inte bara de närmast sörjande! Hur vet jag det, tänker ni misstänksamt. Jo, för att i dessa tekniska tidevarv kan man följa statistiken och bla se var i (hela) världen det finns folk som läser vad man skriver. T ex kan jag se att under den senaste månaden har England representerats av Harlston och Colchester. Vågar jag ana att Yvonne varit inne, right girl? Men även Köln i Tyskland och Barcelona i Spanien har gjort mig den äran. Barcelona måste bara vara det sköna paret på Isola - life on a sailboat. Jag vet också att Nefi:s systerbåt Magda och Vinter på varvet följer oss. De kom förresten på en hedrande 4:e plats i BLUR:s tävling om "sweetaste peppakaksbåt 2010". Det är stort! Vår mästerfotograf Johan på  Photo Larkander, har också hälsat på. Han är ju vår "hovfotograf", och snart kommer det fler bilder av honom.

Men vilka är ni andra - från Luleå i norr till Malmö i söder? Hör av er!!!!

Medan jag väntar på ALLA era kommentarer , så drömmer jag om gågna tider.... T ex när jag en varm och mörk septemberkväll, ja ni vet när marelden skojsar med oss och vattenytan är som sammet, satt kvar i sittbrunnen medan C (som så ofta förr....) tog hand om disken. Lite senare satt vi och filosoferade i fotogenlampans sken. Åhhhh, vad jag längtar!!! Vintersegling (kolla in till höger på den etiketten) i all ära men det slår inte detta!

Inga kommentarer: