torsdag 16 december 2010

... ost 9-12 m/s...

... max medelvind 13 m/s och dålig sikt i snö. Så ser prognosen ut för lördagen. Hade inte jublat ens i strålande sol mitt i sommaren, för den prognosen, fast det där med snö hade väl inte varit aktuellt då. Men nu blir det så att vi går ombord på Nawica i morgon kväll och på lördag går vi till Salt & Sill på Klädesholmen och deras julbord. Hem igen på söndag - kanske via Bastun på Stora Dyrön, utsedd till Sveriges bästa eluppvärmda bastu. Det finns två läger här - de som vill bada bastu och de som absolut inte vill. Ska bli intressant att se vilket som vinner. Själv står jag helt neutral! Fast C vill gärna, och känner jag honom rätt tänker han bada också om det blir så. Han skulle kunna bada även utan bastu.......

Vi brukar ju vara ute sent på säsongen, men för mig är det premiär att vara ute i riktigt vinterväder. Det är otroligt vackert på senhösten och jag är övertygad om att det kommer att bli en upplevelse i helgen. Förmodligen blir skärgården och havet nästan lite grafiskt..... Kameran är i alla fall laddad!

Man kan inte anklaga mig för att vara rädd för lite kyla. Bilden är från november förra året, och helgen då motorn la av, det blåste kuling och vi gick på grund.... och det var kanonroligt!

Gamla "otrendiga" dunjackor är inte att förakta




Inga kommentarer: