fredag 10 december 2010

... har ni två båtar....

Ja, det har vi! Får jag presentera Rockan  - en IF. Hon var ett renoveringsprojekt, så första sommaren fanns det förutom förpiken, ingen inredning överhuvudtaget. Och då menar jag ingenting! För att komma ner i båten hade vi en trebent pall. Den användes också som enda sittplats när vi skulle äta och vädret inte tillät dinering i sittbrunnen.

C jobbade och slet, slipade och spacklade och målade och skruvade och borrade och putsade och snickrade och lackade.... Själv tog jag på mig det viktiga ansvaret att vara arbetsledare och mental coach. Jag brukar göra det när jag inte kan nåt och/eller tycker nåt är tråkigt. Själv tycker jag den arbetsfördelningen fungerar utmärkt, men jag är inte helt säker på att C alltid håller med.

Båten är idag nästan färdig men behandlas lite styvmorderligt av oss eftersom vår andra båt är större och bekvämare. I två sommar har den fått stå kvar på land. Vi har funderingar på att lägga den längre norrut, kanske uppåt Fjällbacka, för att lättare ha enklare ha tillgång till den delen av Västkusten också.  Detta kombinerat med lite uthyrningsverksamhet känns som en idé som man kan utveckla. Nån som har en båtplats över?

Bilden är tagen utanför Fjällbacka. En av dessa förtrollade kvällar när man känner att man måste svälja för att "lyckan" sitter som en klump i halsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Arbetsledare och mental coach. Det gillar jag. Undrar om jag kan ta till den losningen ocksa? Kan komma att behovas ratt ofta...
Favoritgrannen