lördag 19 mars 2011

...min viktiga roll som arbetsledare.....

Kan inte nog betona denna, min kanske mest, ansvarsfulla arbetsuppgift! I all ödmjukhet, så klart!
Nu smäller båtsäsongen i gång på allvar. C har tjuvstartat lite med slipningen, men i morgon ska jag med och då börjar också mitt ansvar som "besserwisser". Jaaaa, nån måste ta det ansvaret, och vem skulle klara det bättre än jag???!!! Särskilt duktig är jag på att ha synpunkter på områden jag inte kan någonting alls om.

Hittade ett inlägg från förra året och njöt en stund av känslan, så vi kör lite miljövänlig återanvändning. Följande skrevs 14 april 2010:

Visst är C duktig?
Jag har ju tidigare berättat om min ödmjuka roll som arbetsledare för C. Visserligen är det ju han som vet vad som ska göras (och hur) men det kan och får aldrig hindra mig i min gärning, eller hur! Denna helgen har visat sig vara intressant och fylld av information! C fikar lite då och då! Inte nog med det, han tar både påtår och tretår. Upprörande!!!  Fast fint av honom att erkänna det. Pratar man med honom i telefon, medan han är vid båten, får man ju gärna uppfattningen att det bara är hårt arbete...... Näää, nu skojsar jag ju lite - C - sorry.....

I helgen har vi tvättat båten, med hjälp av oxalsyra (kolla inlägget som handlar om rabarber och propellrar ) Vi har också polerat och vaxat. Även rorkulten, grabbräckena och skotbalken (mina kära landkrabbor - det betyder olika träbitar - av trä) har fått nya lager av lack.

Fast den konstnärliga schwungen, är det nog
 bara jag som har. Men så blev botten fin också!
I år var det undertecknad som tog hand om den ansvarsfulla sysslan att måla botten. Nu kanske ni tycker att det inte kan vara nåt speciellt (särskilt inte som C redan tvättat och vattenslipat botten) men det är det. Även ni mina kära landkrabbor kan väl se att jag rollar med en särskilt konstnärlig schwung....

Fint blev det och jag tror nästan att C tycker - som jag - att i år ser botten finare ut än någonsin! Det är ju lite surt att ingen annan kommer att se det, efter sjösättningen  ;=(

Ett bra teamwork har det i alla fall varit. Lunchen bestod av två kokta med bröd + Festis och det kändes helt OK. På tisdag åker Nefi i sjön!

Nu är det mars 2011, och det lär väl dröja några veckor till innan Nefi plumsar i sjön. Men visst är det nåt visst med att vara på en stor platt plan. Med massor av båtar på land, tätt, tätt, tätt. Tillsammans med andra människor i lika obeskrivligt fula kläder som man själv. Och alla njuter i vårsolen av kaffe i termos, som om det vore det finaste vin. Vi båtmänniskor är lite tokiga - and proud of it!!





1 kommentar:

Annika sa...

Sköna glimtar från båtlivet, Eva! Tom jag som är inbiten landkrabba kan nästan tycka att det verkar trevligt på båt! Nästan...