torsdag 18 mars 2010

Twitterskola

Det är kul med de nya "sociala medierna", facebook, bloggar och twitter etc. För mig är de ytterligare ett sätt att kommunicera och blir vad man gör det till, eller väljer att följa. Visst kan man tycka illa om att unga tonårstjejer lägger ut kort på sig själva, mer eller mindre avklädda eller elaka skvallerbloggar. Men det handlar ju inte om tekniken i sig. Det finns lika många goda exempel. TV4 Nyheternas lokala redaktioner finns sedan ett par dagar på facebook "Valet 2010 Borås". Just nu pågår Kommunfullmäktige i Borås. Det kan man följa via webb-tv, twitter från #borås och dessutom twittrar flera fullmäktigeledamöter direkt. Nu är jag ju, tack vare mitt jobb, lite extra intresserad av just detta, men håll med om att det är hur spännande som helst! Funderar på att dra igång en facebookgrupp kring kommunala kvalitetsfrågor.......

Under tiden jag funderar kan ni väl lära er lite mer om twitter. Har hittat en kul norsk twitterskola (tack till @nyhetsanker. I twitterskolan får ni lära er varför jag skrev just så *fnissar*) Mig hittar ni på Ewaluvan

http://nyhetsanker.blogspot.com/

Inga kommentarer: