tisdag 9 mars 2010

C - en filmstjärna?

Kan ju inte undanhålla er denna bilden på C. Kortet är taget när han gjorde lumpen i flottan.  Visst ser han ut lite som Robban Redford? Han är fortfarande kanonfin och dessutom kapten ombord. I bland brukar jag säga att han förmodligen kunde segla innan hann ens hade en trehjuling. Inte riktigt sant kanske men nästan...

Det är alltså inte lätt för honom att förstå att jag blir rädd för vissa saker. Första gången jag var med ombord (på gamla IF:en) så hotade jag, på riktigt, att hoppa i sjön om vi inte vände tillbaka. För mig var det storm på gränsen till orkan. Det var visserligen kryss men det blåste 4 m/s - hallåå! Idag är det ju en perfekt vind, på gränsen till lite för lite....

Han är också den bästa instruktören man kan ha, för ju mer jag kan och ju roligare jag har det, ju gladare blir C. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer: