måndag 29 mars 2010

Längtar, längtar, längtar.....

Bilden är från Vinga - tagen en fantastisk höstdag.

Det har varit lite slött dom senaste dagarna. Jag har ju ambitionen att ha ett inlägg varje dag, men ibland funkar inte det. Vi hade ju planerat att sjösätta i helgen som gick men vi kanske ska vänta tills isen försvunnit helt.....  därför har det inte varit särskilt mycket att skriva om. Möjligen att vi, efter att ha varit på "äppelträdsbeskärningskurs" lyckades att klippa våra träd, och dessutom vara överens om varenda gren - halleluja!!!!

Under tiden håller jag på att planera om vi; verkligen behöver ha tre plastbunkar och hur ska jag kunna ha alla mina basilikasorter med mig. Jag lovar, det finns också andra detaljer som upptar mina tankar. Det är just det som är en del av "torrseglingen" Kommer vi att vinna (hoppsan!!!) Bohusracet 2010 på det? Inte då, men det har med lite go vardagstrivsel att göra och om vi kan göra egen pesto ombord.


Under tiden jag funderar på detta kan ni njuta av fantastiska bilder från Bohusracet 2009 Tack till Peter Gustafsson från Blursailing, för bilderna, Sveriges absolut bästa seglingsblogg!

Bohusracet är samma kappsegling som vi ska vara med i 2-4 juli. Kolla närmare under "Segling och båtliv"

Inga kommentarer: