måndag 26 juli 2010

Sugna på att tävla.....

Funderar på om hjärnan är en muskel, och om man i så fall kan få träningsvärk? Kom hem idag med världens huvudvärk - kan ju bara bero på att jag ansträngt mig, på jobbet. Tänkt alltså! ..... I morgon blir det inte nåt tänkande alls, så får vi se om det hjälper :=))

Vi gillar ju att tävla! Ja, egentligen är det väl C som gillar det mest, eller rättare sagt jag har alldeles för mycket dåliga tävlingsegenskaper i mig. Det handlar inte om att jag gillar att vinna, jag fullständigt hatar att förlora! Låter möjligen som en bra egenskap, men det kan innebära att om jag märker att vi tappat fart och/eller placering redan tidigt så "lägger jag av". Man vinner inte ett silver- man förlorar ett guld!!!! Dvs. vinner vi inte så är det ingen idé ens att fortsätta.....  Förstår ni hur stackars C har det? Han å sin sida är tålmodig och tycker att man kan lära sig av allt - Pyttsan!!!

Det är klar att jag fattar att vi är ganska mycket "blåbär" - om inte annat fattade vi det när vi var med på Bohusracet 2010 och såg alla båtar som nästan är proffesionella- men ändå! Därför passar SRS/LYS-tävlingarna på Framnäs oss ganska bra. Man får lite tävling, lite socialt och lagom "svårt" för oss. Enda felet är väl att det inte är så jättemånga deltagare. Därför är detta en liten uppmaning till alla "vanliga" tävlingssugna seglare att anmäla sig till  Jonnie Walker Cup den 14 augusti.  Jag vet att just den helgen så krockar det med en massa andra tävlingar t ex Göteborg Offshore Race 2010 men för oss/er som inte riktigt seglar i de klasserna......

Till slut en liten efterlysning. Lennart & Co i Accenten, våra jättetrevliga och hjälpsamma grannar i Skärhamn, kan ni lämna nån mailadress eller nåt i kommentaren? C:s  mamma, mår förhållandevis bra!

1 kommentar:

Styrsö sa...

Hej
Jag och Kjell kommer till JW Cup med Kjells Folkbåt.Hoppas bara jag inte somnar på sargen då jag skall jobba till kl.03.15.
Min mailadress är lennart.s.carlsson@sj.se
Jag råkade på din blogg tack vare att den länkas från www.wetstuff.se
Ha det så bra och låt någon annan tänka i morgon/Lennart