torsdag 22 juli 2010

Gillar fina bilder...

Tänker ibland på hur det var "förr". Då tog man några rullar film på semestern, och vid speciella tillfällen. Man lämnade in filmerna, väntade en vecka eller två, och hade ingen koll på resultatet. Under en period fotade jag ganska mycket, så då framkallade jag kontaktkopior. Det var billigare och man kunde sedan välja vilka bilder man ville framkalla på riktigt.

När man väl fick bilderna så hamnade dom i nån låda tills man fick tid och lust att sätta in dom i ett album. När detta väl var gjort hamnade albumen i bokhyllan....... Tills sent på nån fest - när man lite på lyset - man tvingade vännerna att titta på bilderna.... Nån som känner igen sig?

Sen kom digitalkameran, och nu är det den kära Iphonen!! Jag tar masssor med bilder, och det är inga större problem att radera eller hålla koll på dom. Dessutom ger ju datorn Det jag gillar särskilt mycket är att det så lätt går att publicera dom, t ex här, elller på facebook. Det blir liksom ett levande - IRT - album/dagbok.

Detta är Uddevallabron. En av mängder med bilder jag tog - just för att det är så enkelt. På väg till starten på Bohusracet 2010. Gå in och kolla på bilderna - vi finns med.....

I helgen ger vi oss ut - ska bli kanonväder... - och hoppas på goda vindar. Vem vet, det kanske blir läge för lite spinakerträning....

Inga kommentarer: