torsdag 1 juli 2010

... och nu är det torsdag....

Vi har kommit fram till Uddevalla, och kors i taket, vi fick plats inne i stan. Kan ju bero på att de har stängt av kajerna, till förmån för "oss". Båtarna börjar packa på, den ene större än den andre.

Även i dag var det "spinnakerträning" men aj,aj,aj vad det gick dåligt. Vinden snurrade hela tiden, så det där med att "sätta hustrun på en stadig slör" funkade inte riktigt. Jag tappade helt bort mig och hade inte C skrikit till så hade jag fixat oss en ordentlig gipp med hårt skotade segel......... (För er mina kära landkrabbor betyder det att det kunde gåt åt helvete!!!)

Man säger ju att genrep ska vara dåliga för att premiären ska lyckas. Om det stämmer så gissa vad bra det kommer att gå i morgon.

Lite tilltufsade, så tog vi oss i alla fall in till Uddevalla, och det var premiär att segla under bron. När jag kört bil över den och sett båtarna på Brofjorden har jag alltid tyckt att det ser så gôtt ut, och det var det. Bron är majestätisk, när man ser den underifrån.


Resten av kvällen kommer att ägnas åt att fixa "matsäck", rita in banan i sjökortet, duscha och lite pepp. Visserligen är det grillning m.m för alla deltagare ute på Rödön i kväll, men det hoppar vi över.

I morgon 09.15 är det rorsmansmöte och vår startgrupp startar 12.00. Förhoppningsvis hinner vi med några rundor innan dess.

Nu vet ni alltså vad som gäller - håll alla tummar ni kan. Från och med 12.00 och i ca 35-40 timmar!

Ni kommer att kunna följa oss på twitter på  Ewaluvan

Inga kommentarer: