tisdag 4 maj 2010

Vinga - jag längtar!

Ja, ni som varit på Vinga känner ju igen er - "porten mot Västerhavet" - eller nåt..... Vinga är nog min absoluta favoritö/gästhamn. Oavsett hur fullt det är (ja, det finns ju en maxgräns. Nån sa att de hade klämt in 50 båtar... Vet nån nåt annat?) finns  det alltid plats, kanske beroende på Tomas!
Första gången jag var där så var det en  tropisk natt. Enligt SMHI innebär det en medeltemperatur över dygnet på minst 20 grader (... tror jag..) Åt nordväst var himlen ljusblå. I sydväst var den rosa.... MAGISKT!!!

Jag brukar äta dam/tjej-middag med ett antal fantastiska kvinnor. På det ena eller andra sättet ska jag visa dom MITT VINGA!! (... Biskopsgården eller...)

Vad "Brända Fläsket" är talar vi inte om för landkrabborna, förrän de är där, eller hur?

Inga kommentarer: