fredag 21 januari 2011

... har hittat ett äventyr...

... ja, inte mitt, men ändå. Har hittat en blogg/hemsida som handlar om en familj med två små barn som seglar jorden runt. Så här inleder de sin beskrivning av resutten:

"Den 1 augusti 2010 kastade vi loss för att ge oss av på vårt livs äventyr. Barnen vill gärna segla till Söderhavet och Kurrekurreduttön, som Pippi. Så Tabaröarna utanför Papua Nya Guinea, som antas vara Astrid Lindgrens förlaga till Kurrekurreduttön, blir målet för resan. Exakt vilken väg vi tar dit eller hem får framtiden utvisa. Men räcker tid och pengar till blir det kanske en extra runda på Stilla Havet innan vi fortsätter vår resa runt jorden. Jaja, vi lär säkert planera om många gånger under resans gång. Men det är ju halva tjusningen; att vara fri och segla dit vindar och lustar bär." 

Senaste inlägget visar att det är dramatik på Atlanten utanför Brasilien. Kolla in på Mary af Rövarhamn - öden och äventyr i Hoppetossas kölvatten. Jag kommer nog att tänka mig för innan jag gnäller mera..... Ni kan kolla nya inlägg till höger i "Bästa bloggarna"

Familjen Hammarberg blev utsedd till en av Sveriges 10 äventyrligaste familjer 2010 och deras blogg till en av de bästa resebloggarna. Inte svårt att förstå! Jag tänker definitivt följa dom -  och se om dom får ordning på vindrodret....

Snacka om unga sjöben...

Inga kommentarer: