söndag 17 oktober 2010

... shopping i stället för segling...

... blev det i helgen! C:s arbete kom  vägen. Inte mycket att göra åt, fast lite surt..... I stället ägnades en del av helgen till trädgårdsarbete i Borås. Bytte ut lite växter i några krukor (ska ta kort på dom i morgon) och planterade en massa (nåja...) lökar.

Var på ett riktigt shoppinghumör så det blev en sväng till Iitalla - outlet. Där hittade jag roliga glögg- och kaffemuggar, bland annat.

Bilden är från Uddevalla och kvällen innan Bohusracet 2010. Inte visste man då vad som väntade. I efterhand är det ju roliga minnen men då..... Läs mer på "Vi tävlar....."

Har haft riktigt seriösa diskussioner med C om vårt tävlande nästa säsong. C är mer seriös än vad jag är - vill mer. Dessutom kan inte jag riktigt tillföra varken kompetens eller vilja tillräckligt mycket. Det är jag som tycker detta - inte C (gulle han....). Sen är det väl så att jag faktiskt inte är riktigt lika intresserad som vad han är, om man ska vara ärlig. Jag är lite mer bryggseglare......

Jag har i alla fall föreslagit att han ska skaffa sig en besättning och gå in för det, på riktigt. Det är ju inte bara kappseglingarna som gäller, det handlar också om träning. Med hans tävlingsskalle, och med lite mer erfarenhet i båten så kan det bli nåt!!

1 kommentar:

Stina Jansson sa...

Kappseglar C, så kan du segla med mig, om du vill. Du kan öva kaptenskapet på Emma!