onsdag 8 september 2010

... adios amigos....

Så var det dags att ta farväl av tjejerna och dra sig hemmåt. Men först efter långa diskussioner om vad som varot bra och vad som kan förbättras. Meningarna var också delade när det gällde att göra om eskaderseglingen till att delta i "12-timmars" nästa år. Jag tycker att det verkar som en lysande idé, men några tyckte inte att det var kompetenta nog. Frågan är om inte den inställningen är typsikt kvinnlig. Killar hade knappast resonerat så! Det går ju faktiskt att bryta, om nåt händer.

Fråga mig, jag vet!  Kolla på Vi tävlar..., och scrolla ner till "... mitt i natten" och "Segelhaveri" så kan ni själva läsa om eländet i somras.....

Jag hade ju redan på kvällen fått lite skepparhybris, å den höll i sig även på söndan. Med hjälp av Stinas diskreta instruktioner så satte vi storen direkt och gled i väg hur snyggt som helst. Nåja, det bidde lite knasigt så först backade vi ett tag...... Nu var det bara rätt ner i Kalvsund och vad hittade vi där? Jo, en Bavaria 33:a som vi började "kappsegla" med.  Den visade sig tillhöra en av Stinas fd elever på utsjöskepparen så nu blev det blodigt allvar!!! Det trimmades och pikades och se på f-n vi drog om dom - tjoho!! Stina hade inte överdrivet när hon berättade om sina tävlingsinstinkter!!. Visserligen körde dom om oss senare men ändå! Vårt LYS är 1.10 och deras 1,19!!

Allt gick bra och vi (= jag) gjorde en perfekt tilläggning hemma i Rörvik. Lite trötta men boostade på självförtroende konstaterade vi att helgen varit hur rolig som helst, och att tjejer kan! Carina blev så peppad att hon direkt anmälde sig till tjejeskadern i Grekland v. 40. Jag funderar......

Att jag klantade mig och fick bommen i huvet talar vi tyst om!

Inga kommentarer: