onsdag 21 april 2010

Såå roliga bloggar!

I dag gör jag det lätt för mig och hänvisar er vidare till andra och mycket roligare (?) bloggar. Favoriten just nu - alla - kategorier är Den Bruna Maten - Mästerkockens receptkort och mat från 70-talet En helt galen blogg som bygger på de gamla receptboxarna från 70-talet. Hade själv en som jag flitigt använde.... Recepten lagas på nytt, läggs upp på tidsenligt porslin, fotas och recenseras och poängbedöms. Varför inte bilda en egen jury? Kan jag fresta med Schweizerfondue eller pizza med köttfärs och makaroner (..."den här pizzan är inte som andra pizzor") Var beredda på mycket gapskratt och lite småfnissande nostalgi. De var förresten med i P4-direkt häromdan, dvs Herr Bruuun var med!
                                                                                                                                                                           
En annan fantastiskt rolig blogg är Katastrofala omslag där en "Herr Dryck samlar maniskt på vinylskivor med fula omslag. Se, läs och lid". Den beskrivningen går ju inte att motstå, eller hur?

Jag vet att man inte får "sno" bilder hur som helst men jag kunde inte låta bli. Förlåt Herr Dryck!!

Inga kommentarer: