tisdag 27 april 2010

Nya uppfinningar.........?

-"Vad gör du?" Är ju egentligen en naturlig fråga när C har suttit en lång stund i sittbrunnen och bara stirrat. För mig innebär det kraftig ORO!! Å mycket riktigt så blev ju svaret -"inget särskilt, funderar bara lite". RED ALERT  - RED ALERT!!!!!  När C svarar så innebär det (nästan) alltid att han håller på att klura (läs uppfinner nåt) och att det innebär nåt nytt jag måste lära mig. Ni förstår väl nu hur traumatiskt detta är för mig - att hela tiden behöva bli ännu duktigare (min bedömning)..... Vojne, vojne var ska detta sluta? En vacker dag kommer jag väl att ta båten och race:a själv!!

Nu börjar också den tid på året när man börjar lyssna på sjörapporterna och inte nöjer sig med SMHI utan har lika mycket koll på både norska och danska motsvarigheterna. Helt plötsligt känns det självklart att lyssna på sjövädret 05.55 - även om man inte ska ut på sjön. Finns det nåt namn på denna störning....

Förmodligen lite seglingstokig - HÄRLIGT!!

2 kommentarer:

Annika J sa...

Eller helgalen? *ler* Nä, faktiskt får du båtlivet att verka riktigt härligt, fast om jag skulle ha båt får det nog bli en med motor; tycker intedet verkar så nice att sitta på sniskan hela tiden! Kram
annika

Anna Sandström sa...

Åh, så där är min man när han ska lära mig något nytt på datorn också - gärna efter 23.00 också ;-)
Din blogg är jättehärlig - jag längtar ännu mer efter att segla nu! I mitt nästa liv kanske...
Soliga hälsningar Anna Sandström