onsdag 2 mars 2011

.... ovärderliga tips ....

... får ni här på bra facebooksidor och andra länkar. Vi börjar med Väderöarnas Värdshus som har en ganska "livlig" facebooksida. Det händer nåt mest varje dag. Här dyker det också upp erbjudanden t ex Sista minuten priser 4-6 mars.

Bilden är "stulen" från facebooksidan
 Intressanta bloggar finns det gott om. Jag har upptäckt Fredriksson.  Han beskriver den själv som: "Segling, miljö, båtar och sånt. Och lite Tjörn." Mycket intressant kring miljöfrågor som rör hav och båtlivet.

Svenska Kryssarklubben - Västkustkretsens Qvinna ombord är också värd att besöka. Det var tillsammans med dom som jag seglade tjejeskadern med i september 2010 läs mer om den här.

Skumpa och snacks på tjejseglingen
Blur behöver väl knappats nån presentation. Ska man hålla sig uppdaterad om vad som händer i seglingsvärlden, både i Sverige och övriga världen, så är det ett måste.

 Till sist två favoriter.  STINAS INFORMATIVA - Stina är en stor inspirationskälla och hade jag haft en bråkdel av hennes energi hade jag varit glad.... Hon är bland annat lärare på Sjösportskolan, och jag tror att hon nog har ett finger med i allt som rör båtlivet i Göteborg.

Slutligen vill jag puffa för S/Y Magda från Uppsala. Magda är Nefi:s "lillasyster". Också en NF och byggd på samma varv i Danmark. Enda felet är att de är mer energiska och ger mig och C lite dåligt samvete..... Eller, om man är positiv - inspiration. Snygga lösningar på allt!

Magda  kom 4:a i Blurs pepparkakebåtstävling 2010

1 kommentar:

STINAS INFORMATIVA sa...

Vad sa du om energi? Jag hinner ju aldrig blogga dom dig! Vi lägger energin olika bara.