söndag 20 februari 2011

... jag har åkt isbrytare....

Vi har varit på Väderöarna i helgen och gissa om vi prickade in det allra mest perfekta vädret. Men är man sjöbuse så är man....man vet liksom vilken helg man ska boka in....;))  Det började fint med att vi fick reda på i  lördags förmiddag att båten som skulle hämta oss hade frusit inne så de var tvugna att fixa en annan. En timme sena så kom vi i alla fall iväg från Hamburgsö och gick i land lagom till lunch. Ååååå så gott och en perfekt start på helgen!

Efter ett par timmar i solen så var det dags för bastu och badtunna. Förutom oss så fanns det ytterligare 12 gäster på Värdshuset, så det blev riktigt roligt med öl/skumpa och triggande att bada bland isflaken. Nääää, jag fegade ur men C, han var modig han!

Å isbrytaren då.... det blev ännu kallare på natten och på söndagsmorgonen låg hela havet täckt av is..........

Det var fullt med isflak inne i viken


Utsikten från vårt rum. Vi hade fönster åt tre håll!



Ja, det här är väl typ alla hus som finns på ön....
Notera mössorna. Det var svinkallt i luften men 40 grader i vattnet.
Förövrigt första gången i mitt liv jag badat bastu med mössa på!
En liten försmak......




 

1 kommentar:

STINAS INFORMATIVA sa...

Ser underbart ut. Jag försökte få med mig några vänner ut till Väderöarna nästa helg, men det gick inte.ur i oturen, för nu skall jag hålla SRC-kurs den helgen.