måndag 22 november 2010

... jag är en periodare...

... jag bloggar alltså i perioder... (Hade ni väntat er nåt annat avslöjande....fniss...) Nu har jag inte gjort det på ett tag men känner lite smålust igen. Tänkte att vi skulle avsluta seglingsåret 2010 med lite bilder....

Vi börjar med årets höjd-, och lågpunkt.... dvs Bohusracet 2010  Det var en galen upplevelse...... Har skrivit om den tidigare.... kolla in på "Vi tävlar". Bilden är från starten i Uddevalla - självklart photoshoppad så att det bara är vår båt som syns! C "ligger till" rors och jag spanar......

Vi hade precis kommit hem från segling i Kroatien och fick stressa för att hinna upp till start. Det var dessutom första gången jag "rattade" spinacker.. å det gick väl så där....

Har aldrig varit så rädd, så sjösjuk eller så arg/ilsk/frustrerad. Men aldrig heller så tagen av det fantastiska i att på några timmar gå från strålande sol och vindstilla till nästan kolsvart och på gränsen till kulingvindar.... (nästan...)

Det roligaste med den helgen var annars att jag hade makalöst många som läste bloggen. Detta tack vara Sveriges bästa seglingsblogg Blur som länkade till mig. De flesta var  nog ute efter lite annat (det kunde man se på statistiken...) men det var kul att vara lite "bloggdrottning" ett tag!


Inga kommentarer: